Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/dtgeomil/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2758

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/dtgeomil/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2762

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/dtgeomil/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/output.class.php on line 3706

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/dtgeomil/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php:2758) in /home/dtgeomil/public_html/wp-content/plugins/post-views-counter/includes/counter.php on line 292
„Изневярата и нейните прелести“ – Драматичен театър "Гео Милев" – Стара Загора
Новини

„Изневярата и нейните прелести“

в „Национална бизнес поща“
от 19 януари 2019, 11:35 в: КУЛТУРА

В пиесата на Валентин Красногоров „Прелестите на изневярата“ в постановката на Старозагорския драматичен театър „Гео Милев“, познавачът и майсторът на комедията като режисьор и артист се явява Христофор Недков. В постановката има актьорско майсторство, много смях  и малко или съвсем няма каквото и да е морализаторство (опазил Господ). Режисьорът слага една голяма почуда в героите, дръзнали да търсят прелестите на „забранения плод“ – сладък бонбон ли е изневярата или спукан балон? Може би проба, експеримент? Самият автор е дал своята насока: лирична комедия в пет епизода.

Режисьорът разполага с класни актьори, които могат да изиграят всичко. Петимата следват режисьорската идея прелестите на изневярата да добият „плът и кръв“ на сцената. В първия епизод  Миленка Сотирова и Кольо Стойков слагат „заешките уши“ на изневярата със страха в любовниците да бъдат разкрити в чуждата квартира, и поставят фарсово начало на целия спектакъл. Кольо Стайков има цял арсенал от средства и не спира за миг да гради образа на своя герой до най-малките поведенчески номера с изключително майсторство. В този „дует“ Миленка Сотирова показва, че не всеки може да се възползва от прелестта на изневярата. Домакинята с пазарската чанта – нервозна душица с целия атрибут на страха, не съумява да вкуси от „прелестите на изневярата“.
Кольо Стайков и Елена Азалова в епизода „Ние никога не се караме“, тяхното доверие един към друг е фалшиво, но верни на девиза си, разгръщат цял арсенал от похвати, за да не се срути семейната клетка.
В „Такива ми ти работи“ Илина Илиева и Иван Калошев играят друга пиеса: Колко е хубав светът, на който сме посветили своята любов! Но и тук нещата са сведени от ден до пладне.
В „Семейни сцени“ изневярата като нещо, което ври и кипи под прикритие, представят Иван Калошев и Миленка Сотирова. Този дует зазвучава със синкопите на една семейна драма.
В своята режисьорска тетрадка Христофор  Недков е записал: „Какво същество е човекът?!…Съвършен организъм, дух и тяло в едно цяло?… Изтъкан от емоции, чувства, надежди, амбиции, мечти, фантазии… Прашинка и вселена, разум и безумие“.
Ето го вечният търсач на голямата любов, дарен с  ненаситната жажда за нежност, ласка, разбиране! Готов да оглупява до безумие, да се хвърля в бездни и пропасти без да му мисли… Смешен и тъжен в своите пориви и страхове, силен и слаб, велик или жалък… Просто човек, на когото нищо човешко не му е чуждо, който вечно търси любовта – все по-нова, по-силна, по-различна, по-истинска, по-засищаща тази вечна, неутолима жажда!…“.
От плаката на постановката ни посреща знаковата среда на един урбанизиран свят, който в самата си същност е на затворена клетка, лишена сякаш от човешки пориви, и прави още по-силен стремежа към любов и внимание. Когато изригне този вулкан от емоции, които се търсят в женската орисия, в една забележителна сцена с участието на Елена Азалова и Илиана Илиева афектите стигат до крайната точка. Сценичното майсторство на двете актриси като пластичност на  тяхната актьорска игра действа зашеметяващо. Тук влияе и изборът на музиката и пластиката от страна на Анна-Мария Недкова.
В сценографията художничката Мария Диманова в смяната на отделните картини се използва движението на отделните части, които в един динамичен ритъм създават новото следващо сценично пространство.
„Прелестите на изневярата“ ще привлече зрителите не само с екстравагантното заглавие, но и с достойнствата на спектакъла и на неговите създатели. Та и самата тема вече работи и за самия спектакъл с високата професионална игра на актьорите. Забележително! 

NBP.bg, Донка ЙОТОВА

Did you like this? Share it!